Jóga na hubnutí - 4 týdny a budete mít pevné a štíhlé tělo

img
16. 01. 2019

Jestliže máte pocit, že během jógy se rozhodně nezapotíte, jste na omylu. Právě na hodinách bikram jógy z vás bude pot přímo lít. Bikram jógu objevil…

Jak zhubnout? Při této otázce si většina z nás představí drastické diety, obrovské stroje v posilovně nebo jakékoliv aerobní cvičení. Věděli jste ale, že efektivně můžete zhubnout také pomocí jógy? Existuje několik jógových směrů, které vychází z klasické jógy a zároveň jsou dynamičtější.

Druhů jógy existuje několik – jóga pro zdravá záda, těhotenská jóga, hormonální jóga nebo také jóga na hubnutí. Ať už zvolíte jakýkoliv styl, jóga vám pomůže nalézt vnitřní rovnováhu, protáhnout tělo či vytvarovat svaly. Ptáte se, jak zhubnout pomocí jógy? Pokud zvolíte jeden z níže uvedených směrů, uvolníte tělo a  jako bonus navíc shodíte i nějaké to kilo.

Čtěte také:

Jóga pro začátečníky, která vás bude bavit. Vyzkoušejte pozdrav slunci

Bikram jóga – ideální jóga na hubnutí

Jestliže máte pocit, že během jógy se rozhodně nezapotíte, jste na omylu. Právě na hodinách bikram jógy z vás bude pot přímo lít. Bikram jógu objevil v roce 1971 Bikram Choudhury a od té doby patří mezi stálice. V několika posledních letech zažívá boom také u nás v České republice.

Základem je 26 po sobě jdoucích asán (pozic) a dvě dechová cvičení. Každá z těchto asán připravuje vaše tělo na další polohu, proto se jejich pořadí nikdy nemění. Specifikum tohoto stylu je zejména teplota, praktikuje se totiž 90 minut v místnosti, která je vyhřátá na 42 °C.

Tipy, jak se připravit na lekci bikram jógy

  • Před lekcí se doporučuje 2-3 hodiny nejíst, nezapomínejte ale na dostatečné množství tekutin během celého dne, rozhodně je budete potřebovat! Během jedné lekce totiž vaše tělo ztratí až 2 litry vody.
  • Cvičením v teple dochází k efektivnějšímu spalování kalorií, při pravidelném cvičení tedy velmi rychle uvidíte výsledek – vaše tělo bude pevnější, pružnější a svaly vyrýsovanější. Bikram jóga na hubnutí zrychlí také váš metabolismus, a proto půjde dolů i vaše váha.

Cvičení v teple má kromě shazování kil i další pozitivní účinky. Čistí lymfatický systém, detoxikuje tělo, posiluje imunitní systém, zlepší krevní oběh, ale zejména zklidní mysl a uvede vaše tělo do rovnováhy. Přečtěte si o bikram józe více. 

Power jóga - účinná jóga na hubnutí

Děsí vás cvičení v místnosti, jejíž teplota připomíná tu na poušti? Neklesejte na mysli! Dalším stylem jógy, pomocí kterého se můžete zbavit nežádoucích kil, je power jóga.

Dynamické a silové cvičení, během kterého protáhnete tělo a zároveň zhubnete, využívá principů hathajógy (klasické jógy) a současně je obohaceno o moderní prvky. Základem je sestava pozdrav slunci, která se postupně rozšiřuje a opakuje.

Power jóga si, na rozdíl od bikram jógy, nezakládá na pevně stanovené sadě pozic a jednotlivé lekce se tedy mohou lišit. Na čem si ale zakládá je dynamičnost. Právě dynamický, ale zároveň plynulý přechod z jedné pozice do druhé, je pro tento druh jógy typický.

Tipy, jak se připravit na lekci power jógy

  • Stejně jako u bikram jógy se doporučuje 2 – 3 hodiny před cvičením nejíst a doplňovat pitný režim.
  • Pravidelné cvičení, na lekce se doporučuje docházet alespoň 3x týdně, má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém, klouby, podporuje funkčnost vnitřních orgánů a jako bonus dosáhnete vytvarování problémových partií.

Vinyasa jóga na hubnutí - zhubněte pomocí dechu

Mezi další styl, který je dynamicky zaměřený, patří vinyasa jóga na hubnutí, někdy nazývaná také vinyasa flow jóga – takzvané plynutí s dechem.  Propojení dechu s pohybem je tedy zásadní.

K vinyasa józe patří „udžají“ dech (dýchání přes lehce stažené hrdlo), při kterém je těžší vdechnout. Je tedy potřeba zapojit více svalů k tomu, abychom se nadechli, a díky tomu se tělo mnohem rychleji zahřívá.  Stejně jako u bikram jógy, jsou důležité po sobě jdoucí asány. Každá má svůj důvod a je spojena s pozicí předchozí i následující.

  • Díky zahřívání těla, které je doprovázeno pocením, dochází k vylučování toxinů. Teplo, jež vytváříte vlastním tělem, má další bonus a tím je rychlejší hubnutí, během lekce spálíte přibližně 250 až 300 kalorií.

Ať už si vyberete jakýkoliv styl jógy, nezapomínejte, že jóga na hubnutí nemusí slouži jen na samotné hubnutí, ale také na protažení, posílení svalů a zejména zklidnění mysli.

Napsat komentář: Jóga na hubnutí - 4 týdny a budete mít pevné a štíhlé tělo

RE: Jóga na hubnutí - 4 týdny a budete mít pevné a štíhlé tělo

Odesláním souhlasíte s pravidly diskuze.