Děti ze speciální školy ELPIS si zahrají hru na „Velké divadlo“ s profesionály v Městském divadle Brno
Divadelní představení mají v naší škole dlouhou tradici – v minulosti jsme připravili např. Perníkovou chaloupku, Mrazíka, O Budulínkovi a další. Pohádky se setkaly vždy s velkým úspěchem u veřejnosti i u rodičů.
Ve školním roce 2014/2015 si připomínáme 20. výročí založení školy a vyvrcholením celoročních oslav bude hra na „Velké divadlo", kterou plánujeme uvést ve středu 22. dubna 2015 v 17.00 hod. v prostorách Městského divadla Brno. Přípravami na tuto událost v současnosti žije celá škola. Jsem přesvědčena, že zážitek z inscenace v opravdovém divadle a potlesk na scéně jistě zůstane v dětech, rodičích, zaměstnancích školy i u našich partnerů zapsán hluboko v duši.
Také však vím, že by škola nemohla podobnou akci zorganizovat bez podpory. Velkou pomocí bude snížení pronájmu prostor MDB a bezplatné vystoupení profesionálních umělců v čele s Petrem Gazdíkem, který se na této události významně podílí. Velmi si vážíme jakékoliv pomoci od sponzorů a já se mohu zaručit, že všechny finanční prostředky budou využity ve prospěch žáků školy – ať už to budou kompenzační, polohovací nebo učební pomůcky, tvořivé, sportovní a turistické aktivity, případně rekreační pobyty v přírodě, které bychom dětem jinak jen stěží mohli nabídnout.
Rádi pozveme budoucí sponzory k nám do školy, aby se mohli osobně přesvědčit o využití jimi darovaných prostředků. Nečekáme jen s nataženou rukou, naopak – vždy hledáme způsoby, jak těm, kdo nám pomohli a pomáhají, jejich štědrost oplatit. Pravidelně organizujeme setkání se sponzory a vytváříme příležitosti, díky kterým se naše děti snáze začlení do běžného života.
Autor: Ředitelka školy PaedDr. Věra Havlíčková
Na speciální školu ELPIS a její provoz můžete přispět i vy, a to na účet: 211227408/0600 - GE Money Bank. Velice si vážíme vaší podpory a děkujeme za ni.
Děkujeme také všem sponzorům a partnerům akce:
Ing. Miloš Procházka
|
Struktura školy ELPIS
Mateřská škola speciální Elpis - je dvoutřídní. Každá třída je naplňována do počtu šesti dětí. Třída A jsou pro nás Budulínci, třída B Kuřátka. Naše MŠ se zaměřuje na výchovu a vzdělávání dětí s PAS (Poruchami autistického spektra) a s kombinovaným postižením. V každé třídě pracují s dětmi dvě kvalifikované učitelky a každoročně je žádáno u zřizovatele o asistentky pedagoga.
Hlavní metodou realizace vzdělávání je strukturované učení, jehož podstatou je rozčlenění prostoru podle typu činnosti, stejně tak jsou strukturované pracovní úkoly. Všechny postupy je důležité nacvičovat individuálně s každým dítětem zvlášť
Základní škola speciální - Žáci jsou zařazeni do všech ročníků základní školy speciální podle dosaženého stupně vývoje dítěte a počtu let plnění školní docházky. Specializované třídy - vzdělávání nevidomých dětí vzdělávání neslyšících dětí vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra - dvě třídy vzdělávání žáků nepoužívajících mluvenou řeč Výuka probíhá podle individuálních potřeb dětí.
V každé třídě pracuje učitelka (s vysokoškolským vzděláním obor speciální pedagogika) a asisentka. S některými žáky dochází jejich osobní asistentky. Individuálně se dětem věnuje logopedka a rehabilitační pracovnice na internátním pracovišti. K dispozici je relaxační místnost s vodním lůžkem, ergoterapeutická dílna, cvičebna, venkovní hřiště, cyklodráha a velká zahrada s dřevěnými průlezkami. Celý areál školy je bezbariérový.
Praktická škola jednoletá - Praktická škola jednoletá je vhodná pro žáky s ukončenou povinnou školní docházkou v ZŠ speciální. Připravuje žáky pro výkon jednoduchých činností.
V přední části třídy se žáci učí praktickým dovednostem. Zde byla vybudována nová kuchyňská linka se všemi spotřebiči (el. sporák, trouba, myčka, pračka, mikrovlnná trouba, rychlovarná konvice), které se žáci učí obsluhovat. V této části třídy je i tzv. úklidový koutek. Zde je umístěn vysavač, kbelíky s mopy, sušák na prádlo, žehlící prkno, žehlička, prachovky apod., vše slouží pro praktickou výuku.
Druhá část třídy je rozdělena na:
1. strukturovaný prostor:
- samostatná práce v autistických boxech (aut.boxy byly také pořízeny díky projektu Autisté nikoli v autu)
- individuální práce – zde se pedagog individuálně věnuje jednomu žáku
- pracovní koutek s počítačem
2. nestrukturovaný volný prostor:
- zde se mohou děti věnovat svým zájmům či odpočinku po splnění úkolů. V odpočinkovém koutku je kuličkový pytel, křesílko, matrace, gymnastický míč, rádio, poličky s kazetami, CD, knížkami, hračkami a stavebnicemi.
Cíle praktické školy
- Sebeobsluha
- Komunikace
- Praktické dovednosti
- Trivium
- Volnočasové aktivity
Internát - Mimobrněnské děti mají možnost ubytování na internátě od pondělí do pátku. Děti jsou ubytovány ve dvoulůžkových a třílůžkových pokojích, mají k dispozici všechny prostory školy (tzn. cvičebnu, relaxační místnost, společenskou místnost s televizí a videem, kuchyňku, zahradu). Stravování je zabezpečeno 5-6x denně. Odpoledne jsou děti rozděleny do výchovných skupin, které vedou kvalifikované vychovatelky. V každé skupině pracuje také asistent/ka pedagoga. I při odpolední činnosti probíhá práce rehabilitační pracovnice. Noční služby zabezpečují asistenti.
Činnost výchovných skupin probíhá souběžně s činností školní družiny. Ve skupinách je maximálně 7 dětí, ale rozdělení není shodné s třídním kolektivem. Činnost je zaměřena na odpočinek a relaxaci, sportovní a estetické zájmy, společenskou socializaci, nácvik sebeobsluhy a vedení k samostatnosti.
Pomůže nám každá koruna, kterou na podporu našich dětí a rozvoje školy pošlete. Děkujeme za vaše příspěvky na účet:
Č.Ú. - 211227408/0600 - GE Money Bank
Diskuse k článku